14 mars 2009

Underbart glad kappsäck

Igår gick jag förbi ganska nya och väldigt fräscha Marimekko i Hansa. De har så härligt nya färgglada mönster där nu så jag blev tvungen att titta in. Och väl jag hade fått fingrarna på en sån här underbart glad liten barnkappsäck, kunde jag inte släppa den. Den kostade dessutom inte mera än 14,50 (vilket jag tyckte var billigt för att vara Marimekko).




Dessutom anslöt jag mig som Marimekko-medlem och fick prickiga servetter som present. Föresten, har du läst nyaste Deko? Nej. Och så fick jag den också. Trevliga överraskningar!

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Åh, den var ju söt! Och faktiskt inte så himla dyr heller! *förvånad*

Förresten, hur många rum har ni i ert nya hem? är det kök och vardagsrum i gatuplan? (så hade vi.) Sen byggde vi två sovrum uppe på vinden och bastu/ tvättrum och ett sovrum nere. och vi hade trappan ner på exakt samma ställe som er ser ut att vara. och kakelugnen var exakt likdan! :)
Vi bodde på stålarmsgatan, i kurvan i det rosa huset..

Hannasvirrvarr sa...

Vi har två rum och kök, 80 kvm. Precis som du beskrev så är det kök och vardagsrum på gatuplan (eller lite högre upp) och på nedre våningen finns ett stort sovrum och bastu/tvättrum. Men övrevåningen hör ju då inte till vår bostad utan där lär finnas en etta, de går in i en dörr bredvid vå men har sen en trappa upp.

Jag ska gå någon dag och spana efter rosa huset ;)