12 mars 2009

Köksgardiner

Från gården ser man rakt in i vårt kök och det känns lite naket. Därför har jag haft kökshanddukar att hänga i fönstret som gardiner i väntan på att jag skulle hitta ett bra tyg att sy riktiga gardiner av. Det var inte så snyggt, speciellt eftersom jag inte hittade två likadana kökshanddukar som var rena.

Därför blev jag väldigt glad när jag hittade en fin gardinslängd på loppis för bara 50 cent (det är så det ska va). Av den sydde jag köksgardinerna på bilden under. Och det som blev över var tillräckligt för en bordsduk. Bara att fålla och stryka.




Och så en pall som jag målade grå. Sedan upptäckte jag att den där runda brickan/fatet passade precis på pallen och nu får den fungera som sidobord vid soffan. Den är ganska liten, men söt tycker jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fin pall, jag är förtjust i pallar. :)

Kamomilla sa...

Det blev ju jättebra! just såna fynd som jag också gillar!

Anonym sa...

OOh, va skira och fina gardiner!! Det är väl bra att ha symaskin och kunna sy!! :-)
Ha de gott!Mamma