19 augusti 2014

Nyfiken i en pod

När bloggen nu hostade till ska jag passa på att även här sprida mitt nya projekt. Tillsammans med Marica gör jag en podcast som heter Nyfiken i en pod. I podden testar vi på något nytt i varje avsnitt, för att bli lite mer kreativ, få nya intryck och inte stagnera i vardagen. Varje måndag finns ett nytt avsnitt uppe, HÄR kan man lyssna på senaste avsnittet (bäst hittills tycker jag själv!). Podden finns på Soundcloud (klicka på vår bild till höger) och iTunes och går naturligtvis att ladda ner.

Att göra en pod är spännande. I början nervöst och angstigt för att jag känner att jag inte riktigt har kontroll, inte riktigt kan och är sämre än jag själv vill. Det är något helt annat än bloggen, med text känner jag mig väldigt trygg och kan uttrycka mig precis, exakt som jag vill. Medan det i spontant prat är naket och svajigt. Men en rolig utmaning trots en del skämsattacker.

Intressant också att pröva på att skapa i en helt ny form, ljud. Och så är det väldigt roligt att ha något som tvingar mig att komma mig för allt möjligt som vi gör för podden.  Dessutom får jag en ny skön vän i Marica!

Inga kommentarer: